
W ostatnich latach temat ochrony środowiska przeobraził się w jedną z głównych spraw, roztrząsanych arenie międzynarodowej. Potrzeba modyfikacji naszego postępowania dotyczącego odpowiedzialnego wykorzystania surowców, pomału przenika do każdego aspektu życia, również do świata marketingu. Obecnie zarówno małe przedsiębiorstwa, jak i duże koncerny, aspirują do tego, żeby stać się eco-friendly. Swoje zaangażowanie w ochronę środowiska mogą one zaprezentować odbiorcom w przeróżny sposób, m.in. przez stosowanie w akcjach marketingowych eko gadżetów.
Charakterystyka eko gadżetów reklamowych
Ekologiczne gadżety to towary promocyjne, ale wykonane z materiałów łatwo degradowalnych bądź powtórnie przetworzonych. Są to również gadżety z tkanin bez dodatków tworzyw syntetycznych, które można używać na co dzień i których posiadacz nieprędko się pozbędzie. Powoduje to, że korzystanie z nich w mniejszym stopniu wyrządza szkodę środowisku. Za eko gadżety reklamowe traktuje się także te produkty, które wykonane są z polipropylenu (PP). Pomimo, iż jest to polimer, bez trudu poddaje się on recyklingowi, a kiedy staje się to już niemożliwe, w czasie jego rozkładu nie są wydzielane szkodliwe gazy.
Eko gadżety reklamowe – koszulki i kosmetyczki
Można przypuszczać, że w asortymencie producentów sporadycznie pojawia się duży wybór ekologicznych gadżetów. Nic bardziej mylnego! Już sama oferta odzieży reklamowej jest olbrzymia – nadruki zleca się na t-shirtach z bawełny organicznej, w rozmaitych krojach (męskich, damskich oraz dziecięcych), a także w wielu barwach. Nadruki reklamowe nanoszone są na bawełniane i płócienne torby, dostępne nie tylko w formie tradycyjnych toreb na ramię, ale również m.in. workowych plecaków. Pozostałe rozchwytywane gadżety tego rodzaju to niewątpliwie długopisy, które mogą być wykonane z bambusa lub ze zrolowanego papieru, papierowe kubki na napoje, portmonetki, jak również ekologiczne puszki z biodegradowalnych polimerów.