PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym

Private blog network - w tym miejscu przeczytasz o korzystnej ofercie.

Żeby odbiorca odnalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale również zadbać o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i pomocne dla potencjalnego klienta treści. Jednak nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN – przydatne jako komponent szerokiej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a potem nadzorowane przez jeden podmiot (na ogół przez agencję SEO lub sporą agencję marketingową), który dba o jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci serwisów są często używane jako jeden z elementów szerokiej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio należycie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania dużej liczby linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Minusem PBNów jest niestety to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a następnie trzeba poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.

Jak korzystać z PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem

Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja online, gdzie przedstawione są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej nazwa, e-mail lub telefon oraz adres. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, profil w internetowym rejestrze firm czy artykuł, w którym podano firmowe dane teleadresowe.

Kolejna interesująca metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej jakość oryginalnego artykułu, dlatego że natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach w sieci traktują jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, godne uwagi informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych zwłaszcza z aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym zdrowiem oraz finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO