Różne typy pozycjonowania – long tail, okresowe, lokalne

Jeżeli chcesz zlecić pozycjonowanie, wejdź na https://seo4.net/pozycjonowanie-stron/.

Istnieją trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest połączenie frazy z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę na ogół:
– kraj (np. “kompozytor Polska”)
– miasto (“saksofonista Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Żoliborz”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w działaniach dla firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób zamieszkujących na tym samym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest przydatna także wówczas, gdy firma ma niewiele finansów na reklamę i nie może rywalizować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “restauracja francuska“, to “restauracja francuska Kraków”.

Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon

Drugi typ pozycjonowania to solidne i sprawdzone rozwiązanie dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą odpowiedniego doboru fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Ads ulegną znacznej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest również to, że rośnie tendencja do wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 3 srebrna,
– telefon Huawei P30 biały,
– buty sportowe Adidas Hard Court czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne przede wszystkim dla sklepów online. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną rolę przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Polski w piłce nożnej, Tłusty Czwartek czy Dzień Matki. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Przeważnie należy zacząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść strony internetowej.

Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]