Wszechobecność internetu oraz wygoda wykorzystania go do wyszukania potrzebnych usług i artykułów doprowadziła do tego, iż każda marka chce obecnie być zauważalną w sieci. W rzeczy samej, samo postawienie strony firmowej nie oznacza, że potencjalni klienci do nas trafią – kluczowa jest przecież obecność na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania. Wiele […]
Skąd czerpać wiedzę o ciekawych atrakcjach turystycznych w Małopolsce?
Chociaż małopolskie jest jednym z najmniejszych polskich województw, ma ono mnóstwo do zaoferowania zarówno turystom z innych regionów kraju, jak i zza granicy. Dzieje się tu dużo, więc czasem ciężko odnaleźć się w ogromie informacji o planowanych wydarzeniach kulturalnych czy sportowych oraz ciekawych atrakcjach w Małopolsce. Strona o atrakcjach w […]
Jak rozważnie korzystać ze źródeł informacji o zdrowiu w sieci?
Internet to miejsce, gdzie bardzo łatwo udaje się wyszperać informacje o dowolnej dziedzinie życia. Internauci upodobali sobie przede wszystkim radzenie się wyszukiwarki Google odnośnie zagadnień medycznych, często wręcz poprzedzając definitywną decyzję o konsultacji z lekarzem długim przeszukiwaniem sieci z nadzieją na odnalezienie na własną rękę odpowiedzi na palący problem. Jednak […]
PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym
Żeby odbiorca odnalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, ale również zadbać o jej pojawianie się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i pomocne dla potencjalnego klienta treści. Jednak nie wolno również […]
Co to są meta tagi i które z nich mogą wpływać na pozycje strony?
Hasło “meta tag” lub – w spolszczonej wersji – “znacznik meta” niewiele mówi osobom, które nie są web developerami lub specjalistami w jakikolwiek sposób związanymi z branżą SEO. Tymczasem meta tagi są ważnym elementem kodu stron internetowych, który niestety często pozostaje zaniedbany, niewykorzystany lub niezoptymalizowany. W niektórych przypadkach może się […]
Pozbądź się wirusa na stronie – czyszczenie infekcji WordPress
WordPress okazał się w minionych latach tak wziętym systemem zarządzania treścią, iż liczbę stron i sklepów internetowych tworzonych z jego użyciem liczy się aktualnie w milionach. Powszechność stosowania tego CMS-a powoduje, iż strony tworzone na WordPressie bywają częstym celem ataków cyberprzestępców. W sytuacji zawirusowania strony malware, konieczne będzie usunięcie infekcji […]
Heurystyki Nielsena a treść na stronie internetowej. Związki contentu, UX i SEO
Doświadczenie użytkownika – czyli to, czym zajmuje się UX – to bardzo ważny aspekt na każdym etapie projektowania i utrzymywania strony internetowej lub aplikacji, również w przypadku tworzenia contentu i pracy nad SEO. Heurystyki Nielsena są listą dobrych praktyk, których zastosowanie znacząco wpływa na poprawę doświadczenia użytkowników danego serwisu. W […]
Krótki poradnik o tworzeniu stron internetowych?
Funkcjonalność stron www bierze się w szczególności z ich wzornictwa. Projektując witryny www powinniśmy nie tylko opierać się na walorach estetycznych, ale również przyzwyczajeniach użytkowników – kiedy poruszanie się na serwisie przysporzy im problemów, szybko wejdą na drugą witrynę i wybiorą towary konkurencji. By zatem strona przyniosła nam spodziewane zyski, […]
Optymalizacja stron – to się opłaca
Wydałeś krocie na firmową stronę internetową, jednak ta nie przyciąga nowych kontrahentów? Jest świetnie zaprogramowana i posiada nowoczesne technologie, ale klientów w ogóle nie jest więcej? Licznik odsłon nie rusza się pomimo intensywnych działań? Najpewniej powód tkwi w małej widoczności w sieci. Klienci zwykle używają Google – każdy biznesmen musi […]
Różne typy pozycjonowania – long tail, okresowe, lokalne
Istnieją trzy główne sposoby pozycjonowania: – pozycjonowanie lokalne, – pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon, – pozycjonowanie okresowe. Pozycjonowanie Lokalne W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest połączenie frazy z nazwą wybranej lokalizacji. W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę na ogół: – kraj (np. “kompozytor Polska”) – […]